Thursday 2 June 2016

Instant Kadai Paneer



Prepration Time : 20 min
Cooking time: 10 min
Serving : 2 

Kadai paneer Masala Ingredients:


  • 1/2 tsp oil
  • 2 tbsp coriander seeds
  • 6 pcs kasmiri red chili
  • 2 small pcs cinnamon
  • 2 clove long
  • 2 pcs tej patty

Method:

  1. In pan roast all ingredients and when its cool grind them and make Kadai masala.

Ingredients:

For Paste:

  • 1/2 cup onion birasto (fried onion).
  • 3 to 4 pod garlic
  • 2 pcs green chilli
  • 1 small ginger
  • 1 cup Tomatoes

For gravy:

  • 4 tbsp oil
  • 1 tsp red chilil powder
  • 1 1/2 tsp kadai masala
  • 3 to 4 tbsp Fresh malai
  • 100 gm Paneer
  • Salt to taste
Method:
  1. In mixing jar add all ingredients of paste and make smooth paste.
  2. In pan add oil, add paste saute for 5 min.
  3. Now add kadai masala, chilli powder mix well cook for 2 min.
  4. Add malai and paneer , salt mix well cook for 2 min.
  5. Ready Kadai Paneer garnish with coriander.







No comments: